pátek 17. července 2015

17. den (Liverpool) - 16.7.

Ráno jsem vstávala trošku později, než jsem chtěla. Na pokoji jsem byla sama. Hudba v noci byla teda extrémní. Koukat na Matthew Street je asi super ve dne, ale v noci, kdy tu jedou celou noc bary, to už tak super není. Je jich tu však tolik, že z každého hraje něco jiného. Z jednoho slyšíte moderní hudbu, z gay baru od vedle samou Céline Dion, Whitney Houston, Tinu Turner atd. Hezky se to míchá. Ráno jsem byla u stížnosti, že prý naměřili v pokoji vedle 90 decibelů a to jsme hezkých pár metrů od klubů. Já mám hudbu ráda, a jelikož v Oxfordu tohle bylo taky tak, tak jsem tak nějak usnula a za celou noc se ani jednou neprobudila, a to hráli prý až do 5 ráno.

(Každá pátá písnička je tu od Heather Peace, moji oblíbené zpěvačky, kterou u nás skoro nikdo nezná, tady je to pro ně jejich modla. To se mi líbí.)

Hned po snídani jsem se vydala k přístavu a hlavně muzeu. Bylo nádherně a já tak po Brightonu vytáhla poprvé kraťasy. Sluníčko svítilo, všude plno lidí.

Muzeum mě překvapilo. Věděla jsem, jak dobrou pověst má. Normálně nemám muzea moc ráda, ale tohle mě nadchlo. Vstup je zdarma a na třech podlažích se toho dozvíte strašně moc. Od historie vzniku Británie, vztahy s Čínou, černošskou kulturu, transport, Beatles, umělce, po fotbal s Liverpool FC a ostatní sporty.

Opravdu to je tak skvěle udělané, že to snad musí bavit každého. Vše mám na videu, tak to pak po návratu domů dám na internet. To prostě musíte vidět.

Poté jsem se vydala projít přístav a znovu Albert Dock. Jelikož bylo krásně, bylo to vážně nádherné.

V Albert Dock jsem si prošla obchůdky a koupila pohledy. Musím říct, že čím jedu dál, tak tím jsou pohledy dražší. Od 20 pencí v Londýně, 45 pencí v Brightonu, po 70 pencí v Liverpoolu za jeden pohled.

Pak už moje kroky s jídlem v ruce směřovaly ke katedrále, která je nejdelší na světě. Taky mi to chvíli dalo zabrat, než jsem ji obešla. Bohužel se dnes dovnitř nesmělo, protože tam probíhaly promoce.

Také jsem si prošla místní ChinaTown.

Pak už jsem se nějak dostala, sama nevím, protože nemám mapu, k Liverpool One, obchodnímu centru, kde jsem strávila zbytek večera.

Na pokoji už sama nejsem, je tu plno, tedy 6/6. Holanďan, dvě američanky, polka a australan.

Taky nás pěkně vyděsili, když přestala jít voda, že prý nepůjde ještě zítra. Ale po dvou hodinách už zase šla, takže pohoda.

Zítra ráno se odubytovávám a ve 12 odjíždím do Manchesteru, kde bych měla být ve 12:55 (avšak víme, jak to s těmi autobusy tu je) a ve 13:15 odjíždět do Glasgow, kam už se těším, protože se tam odehrával můj oblíbený seriál (taky který seriál není můj oblíbený, haha).

Liverpool je skvělý, tady by se tak nakupovalo, je to takové moderní město. Úplný rozdíl oproti Brightonu či Oxfordu.





Žádné komentáře:

Okomentovat