čtvrtek 22. srpna 2019

50.den - Pompeje - (17.8.)

Původní plán byl, že vyrazím vlakem v půl osmé. Pompeje otevírají o víkendu v 8:30. Jenže to bych nesměla být tak unavená a vstát velice brzy. To se nepovedlo.

Z hotelu jsem vyrazila chvíli po půl deváté. Již předešlý den jsem si na youtube našla cestu k vlaku Circumvesuviana, který je expressem mezi Neapolí a Sorrentem. Nejdříve se projde hlavní budovou nádraží a vstup do tohoto expressu je pěkně schovaný a bez videa bych ho stěží našla.

Jízdenka stojí 2,80. Vlak měl odjíždět v 9:34, ale měl zpoždění a dorazil kolem 9:50. Přijely dva vagóny a to, co nastalo při nastupování, jde jen těžko popsat. Všichni se prostě museli nacpat dovnitř. To se nedalo. Poté, co byl vlak totálně narvaný, zůstalo na nástupišti ještě asi dvě stě lidí (ano, bylo to neskutečné!!) s tím, že další vlak pojede v 10:11.

No, málem jsem byla ušlapána, ale do vlaku jsem se dostala. Čekala mě cesta trvající cca 40 minut ve vlaku bez klimatizace. Už v takto nacpaném vlaku se našli žebráci, kteří se davem prodírali, aby dostali alespoň nějaké peníze. Do toho tam byl prodavač ponožek a hudebníci hrající tak nahlas, že se to skoro ani nedalo vydržet. :D No prostě krásná cesta. :D

Do Pompeje Scavi jsme dojeli kolem 10:50 a já hned vyrazila za davem, který zamířil k pokladně. Na nádraží narazíte na prodavače, ale pozor! Oficiální pokladna je až v areálu.

Fronta docela ušla, toho jsem se bála nejvíc. Čekala jsem asi 15 minut a za lístek jsem zaplatila 15 euro, dalších 8 pak za audioprůvodce. Toho doporučuji, nebo jednoho z průvodců, kteří vyráží do areálu se skupinkou 4 lidí. Bez průvodce bych se jen procházela nějakými sloupy a zdmi.

Celá prohlídka je rozdělena do tří okruhů a je na vás, který zvolíte. Mně celá prohlídka zabrala asi 3 hodiny. Nejvíc mě asi dostalo to, že vidíte přímo před vámi Vesuv a vy si tak to vše plně uvědomíte.

Zpátky do Neapole jsem opět zvolila express. Tentokrát jelo trochu méně lidí, ale i tak to je šílené. V Itálii je nutné, abyste si sami označili před nástupem do vlaků jízdenku v jednom z automatů, jinak vás čeká pokuta 50 eur.

V Neapoli jsem si ještě koupila večeři s sebou do hotelu. Prodejce mě hned upozorňoval, že mám jít rychle do hotelu, že tahle čtvrť je opravdu no, no... a ať hlavně nikde neukazuji telefon nebo peněženku.

V neděli jsem měla v plánu výlet na Capri, ale těžko říct, protože už to mé nohy nedávají.


Žádné komentáře:

Okomentovat