úterý 13. srpna 2019

44.den - Řím - (11.8.)

Už ráno bylo přes 30 stupňů s vyhlídkou 38 po poledni. Nejprve jsem z hotelu došla ke Colosseu, je to celkem kousek, asi 10 minut. Po cestě mě lákali do každé restaurace, kterou jsem minula. 

U Colossea byly davy lidí. Fronta byla snad na tři hodiny a každou chvilku hlásili, že je momentálně prodej přerušen. Fronta na vstup s již koupenými lístky byla snad ještě větší. I za tu chvilku, co jsem tam stála, přijelo několik sanitek. Vlastně celý den měli záchranáři, co dělat. 

Vyšla jsem na menší vyhlídku před Colosseem a hned mě začali otravovat černoši s náramky. Nejlepší je prostě ignorovat je. Také všude byli indové prodávající selfie tyče, powerbanky a vodu. 

Z Colossea jsem došla k Foru Romanum, které jsem si prohlédla, a opět jsem se shledala s x nabídkami potulných prodejců. U Altare della Patria (ta velká bílá stavba), který má po boku dvě kašny, jsem se už setkala s pískáním policistů. Do kašny si nemůžete sáhnout ani si sednout na okraj. 

Postupně jsem doputovala až k fontáně Trevi. Teda tolik lidí, to byl mazec. Opět policisté a jejich pískání. Ani dotknout se nemůžete. Šílené. 

Poté mé kroky vedly ke Španělským schodům, kde jsem věděla, že je nově zákázáno sedět, ale to, čeho jsem byla svědkem mi fakt přišlo moc. V takovém teple by měla být vyjímka, protože laviček je v centru, že byste je na ruce spočítali a opravdu si není, kam sednout. 

Od schodů jsem se nějak dostala k Pantheonu, který je vevnitř krásný. Od Pantheonu je to kousek na Piazza Navona, velice známé náměstí.

Zašla jsem také do nějakých obchodů, hlavně tedy kvůli klimatizaci. 

Postupně jsem si prošla skoro všechny hlavní památky. Je to všechno v pěší dostupnosti. Město je moc krásné. Hlavně ty různé maličké uličky, kde narazíte na ty nej zmrzlinárny. Jen mi vadí, že je tu přeturistováno (já bych si stěžovat asi neměla, jsem jedním z nich), ale ty fronty u těch památek...to abyste tu byli alespoň týden, abyste to všechno stihli. Jako klidně bych vydržela čekat ve frontě tři hodiny, ale ne na přímém sluníčku ve 38 stupních. Takže za mě rozhodně jet do Říma na jaře nebo na podzim. Jsem ráda, že tu jsem, ale myslím si, že musím být rozumná a oželím to, že prostě něco úplně neuvidím. 


Večer jsem se vrátila na hotel, abych se dala dokupy, protože jsem (tak jako ostatní) mohla tričko ždímat. :D Poté jsem si došla pro večeři. Objevila jsem super pizzerii, kde prodávají pizzu na váhu.  

Žádné komentáře:

Okomentovat