sobota 10. srpna 2019

42.den - Cinque Terre - (9.8.)

Chtěla jsem vyrazit po sedmé, ale usnula jsem až ve čtyři, takže se mi povedlo na nádraží dojít chvíli před devátou. U přepážky jsem si koupila Cinque Terre Treno Card za 16 euro, které vám poskytuje neomezenou dopravu vlakem/autobusy mezi La Spezia a Levanto (pět vesnic je samozřejmě zahrnuto), všechny placené wc zadarmo, vstupy do některých objektů a hlavně vstup na trek mezi vesnicemi. Bez této karty stojí jedna cesta vlakem 4 eura.

Vlak jezdí každých patnáct minut a je neustále plný. Rozhodla jsem se, že začnu v Monterosso a postupně se dopracuji do Riomaggiore. Z La Spezia to do Monterosso trvá cca půl hodiny. 

V Monterosso spousta lidí zamířila rovnou na pláž, já to vzala rovnou do města (asi 5 minut pěšky od nádraží), kde jsem si prohlédla centrum a navštívila pár obchůdků. Monterosso je hlavní vesnicí Cinque Terre, ve které jsou stále staré budovy, ale v nové části vyrostla spousta hotelů. Vesnice je lemována olivovníky a citronovníky. Hlavní promenáda se jmenuje Agavi podle agáve, které roste po stranách ulice. Také se zde nachází klášter ze 17.století a hrad Fieschi.

Z Monterosso jsem se vydala po pěší stezce do vesnice Vernazza. Jelikož jsem již lístek měla, jen jsem ho ukázala, pracovník se mě zeptal, jestli mám dost vody a to bylo vše. Spolu se mnou se na tuto stezku vydalo několik dalších lidí, ze kterých se pak po cestě staly desítky, možná stovky. Stezka je to nejnáročnější ze všech čtyř stezek. 

Bylo 30 stupňů, ale pocitově při tom stoupání se to zdálo jako nejmíň 40. Neustále jsme stoupali, pak zase klesali, opět stoupání. Kolikrát procházíte po velice uzoučké pěšině, kde se pouštítě s lidmi, co jdou z Vernazza. Stezka je to opravdu náročná, proto na ni také nepouští v pantoflích, sandálích a žabkách. Sice jsou to cca 4 km, ale trvalo mi to přes hodinu a půl. 

Do Vernazza jsem dorazila jako bych se po cestě koupala. Abyste do vesnice ze stezky došli, musíte sejít asi tak tisíc schodů. Vernazza je malebná vesnice, která je známa kvůli rybářství. Z každé strany je jedna věž. Je plná barevných domů, které jsou postaveny na skálách. U pláže je kostel svaté Marie postavený ve 14.století. 

Jelikož jsem věděla, že bych další stoupaní nezvládla. Začínalo mě už bolet koleno a hlavně bych tímto tempem nestihla všech pět vesnic, rozhodla jsem se, že pojedu vlakem. 

Další vesnicí byla Corniglia. Nádraží se nachází asi 10 minut od vesnice. Abyste se do ní dostali, musíte vyšlapat 386 schodů. Nahoře jsem myslela, že budu mít infarkt. Corniglia jako jediná stojí na rovině, teda na rovině, která se nachází hoooodně nahoře. Okolo je réva a olivovníky. Sám Boccaccio miloval a zmiňoval Cornigliu kvůli vínu Vernaccia. Tato vesnice je nejstarší v Cinque Terre.

Čtvrtou vesnicí, asi tou nejznámější a nejfotografovanější, je Manarola (tam jsem chtěla nejvíc). Tam jsem se také dostala vlakem, teda klidně jsem mohla jít pěšky, protože se šlo vlastně jen po rovině. Manarola je hlavně známá pro své barevné domy, které jsou na skále. Také se zde pěstuje víno Sciacchetra. Je zde maličká pláž, plavci volí Manarolu spíše kvůli skálám, ze kterých do vody skákají.

Poslední vesnicí je Riomaggiore nazvané podle potoku Rio. Návštěva centra chce opět trochu sil, protože opět jdete do pořádného kopce. 

Návštěva Cinque Terre stojí rozhodně za to! Jsem ráda, že jsem měla tu možnost navštívit všech pět vesnic. Všude teda byla spouuuusta turistů, hlavně tedy v Manarole. To jsme se doslova prali o místo ve vlaku.

Z Riomaggiore jsem dojela zpět do La Spezia, kde jsem si koupila večeři a padla do postele. 

Žádné komentáře:

Okomentovat