pondělí 5. srpna 2019

35.den - Barcelona - (2.8.)

Ráno jsem si naplánovala dnešní trasu a to hlavně tedy přístav a proménádu. Vyrazila jsem tedy po hlavní ulici tady a to Parallel. Po cestě jsem se ještě stavila v supermarketu pro pití (tady se jmenuje supermercat). 

Ani ne po 20 minutách chůze jsem se ocitla na velkém kruháči u přístavu. Prošla jsem si kousek promenády a vyrazila jsem po mostě na takový výběžek, kde je akvárium a velký obchodní dům. Všude jsou cedule se zákazem nákupu z dek (od potulných prodejců - brýle, klobouky...) pod pokutou 50 eur. Vtipné je sledovat, když se přiblíží policie (dost často), jak tito prodejci rychle popadnou všechny věci a zdrhají. 

Prošla jsem obchodním domem a vydala se na druhou stranu. Na druhém mostě jsem narazila na další podvodníky s petičními archy. Hned se ke mně jedna hnala. Odmítla jsem, že tenhle podvod znám a ona hned, že jako odkud atd. Říkám, že to je všude na youtube a že nejsem blbá. Bylo jich tam víc, tak se hned všechny seběhly a že ať to nikde neříkám nebo že si mě najdou. :D haha. S úsměvem jsem odešla. Ani jsem to hlásit nemusela, protože netrvalo ani pět minut a už na nich byla policie. 

Po hlavní ulici jsem došla až k pláži. Hlava na hlavě a všude prodejci s vodou. Ti jsou snad všude. Po promenádě jsem to vzala až k parku, kam jsem si na chvíli sedla, abych si odpočinula od toho sluníčka. 

Po parku jsem zašla ke kostelu sv. Marie a prošla si kus gotického centra. Jako další přestávku jsem zvolila známý park Ciutadella, kde opět bylo plno prodejců s dekami. Avšak nejlepší byl ind, co prodával kousek kokosu (asi 10 cm plátek) za 10 euro a nabízel, že vás vyfotí za 30 (vaším telefonem nebo foťákem). To bylo fakt k popukání. Nechápu, jak na to někdo může kývnout. 

Z parku jsem zašla k oblouku a poté po hlavní k ulici La Rambla a odtud do hotelu. Ulice La Rambla je známá pro krádeže, protože je tu šíleně moc lidí a spousta pouličních umělců, takže se nesoustředíte na své věci a zloděj má tak skvělou příležitost. Celkově je Barcelona mezi nejnebezpečnějšími zeměmi - co se týče krádeží. 

Z ulice La Rambla jsem tedy šla do hotelu. Zvolila jsem nejkratší cestu, která vedla přes nějakou arabskou čtvrť. 


U nás v supermarketu jsem si koupila něco dobrého k večeři a večer padla do postele. To teplo tady je fakt neskutečné. I když je jen 33, tak je to daleko horší než těch 37 v Miláně. Jinak v Barceloně je levno. 

Žádné komentáře:

Okomentovat