úterý 2. července 2019

4.den - Krakov (2.7.)

Přeji hezký den :)

Dnešek je můj poslední celý den v Krakově. Úplně by na projití všech hlavních památek stačily dva dny. Zítra chvíli po jedenácté ráno opět usednu do zeleného autobusu a nechám se odvézt zpět do Prahy. 

Dnešní plán: náměstí na památku padlých židů a kopec Krakusa

Upřímně, náplň mého dnešního dne jsem inspirovala podle instagramu. Dnes už je konečně trochu méně a hlavně sluníčko už nesvítí tak agresivně, proto jsem se rozhodla, že vylezu na kopec Kosciuszki. Jenže ráno nebyla úplně ideální viditelnost. 

Plán se mění a nejprve vyrážím směrem Kazimierz a poté přes řeku na náměstí padlých židů. Právě toto náměstí Plac Bohaterow Getta bylo nakládacím místem pro židy čekající na naložení na vozy do různých táborů. Židle jsou symbolem obětí rodin, které byly přesvědčeny, že někde povedou nový život. 65 židlí pro 65 000 židovských obětí. 

Dále jsem pokračovala k pozůstatku zdi ghetta. Budovy, které stále stojí za touto zdí, jsou příšerné. 

Když už jsem byla takhle daleko od svého ubytování, nedalo mi to a rozhodla jsem se, že nakonec vylezu na kopec jiný. Kopiec Krakusa je umístěn u kamenolomu, kde se natáčel Schindlerův seznam. Z kopce je při dobré viditelnosti výhled na celé město. Já měla dnes velké štěstí.

Celá uřícená jsem se na kopci chvíli kochala. Stejný nápad mělo několik lidí, tak jsme se na kopci chvíli tlačili. :D

Když jsem lezla nahoru, byla jsem přesvědčená, že zpět pojedu uberem. Avšak jsem se přemohla a dala jsem to i zpět pěšky. Z celého dopoledního výletu mám nachozeno 11,1 km.

Vzala jsem to tentokrát jinou cestou a byla jsem ráda. Objevila jsem kostel sv. Josefa a velice hezké náměstíčko. 

Přes most Kladka Ojca Bernatka jsem došla zpět k Wawelu, kde jsem na nábřeží poobědvala. Najednou ale začalo pršet, takže jsem se vrátila zpět na hostel. 

....

Kolem šesté večer jsem opět vyrazila směr Rynek najít něco k večeři. Po ní jsem šla parkem k Barbakánu, který měl obrannou funkci. Byl postaven v 15.století. Teď je tam historické muzeum. Nad Barbakánem je pomník Grunwaldzki.

Skrz bránu, jenž je součástí pozůstatků opevnění, jsem se ocitla zpět na Rynku. Skoro hodinu jsem se toulala různými uličkami. 

Cestu zpět jsem zvolila ulicí Grodzka a objevila tak další část centra, která mě zavedla zpět k Wawelu. Opět jsem si sedla pod lva, když v tom ke mně na lavičku míří postarší dáma a ptá se, jestli mluvím anglicky. Chvíli jsme si povídaly, a tak jsem se dozvěděla, že je z Texasu a tady je s organizovaným zájezdem po Evropě. Když se dočkala ohně, popřaly jsme si šťastnou cestu a každá jsme šla svým směrem. :) 

...


Teď už mě čeká balení a zítra ráno vyrazím směr Krakov MDA a poté Florenc. Dnešní skóre: 19,2 km a 29 064 kroků.


Žádné komentáře:

Okomentovat