středa 17. července 2019

18.den - Kodaň (16.7.)

Ráno jsme byli probuzeni hlasitým hovorem z chodby. Nějaký chlápek jim tam pozvracel pokoj. Recepční mu okamžitě zabavila pas, dokud to neuklidí. 

Povedlo se mi ještě na chvíli usnout a tak jsem do města vyrazila až po desáté. Bylo celkem pod mrakem kolem 19 stupňů. Nejprve jsem si došla pro snídaňo-oběd do ALDI. Poté mé kroky vedly do ulice Stroget, kde je plno obchodů. 


Pár jsem jich navštívila a něco málo si koupila. Pomalu začalo i vykukovat sluníčko. Ideální na chození po památkách. 

Nejprve jsem to vzala okolo sochy Absalona ke královským stájím a zahradám. Odtud jsem prošla kolem Borsenu po mostě do Christianhavenu ke kostelu sv. Spasitele. Dlouho jsem se rozmýšlela, jestli navštívím i Christiánii. 

Šla dovnitř spousta turistů, tak jsem se k nim připojila. Uvnitř Christiánie je zakázáno fotit a natáčet. Je to nezávislý stát uvnitř Kodaně. Má svou vlastní měnu a pravidla. Jsou to vlastně takový squateři, kteří žijí hlavně z turismu (prodávají bižuterii, jídlo...). Uvnitř naleznete různá “umělecká díla” - z recyklovaných věcí, spreje...a taky mají skateparky. Také tam normálně na ulici ve stáncích koupíte hašiš a marihuanu. Tu tam pěstují v květináčích po celém areálu. No, bylo to zajímavé vidět, ale tohle není pro mě. 

Z Christiánie jsem šla na sever k mostu, který vás dovede zpět do Nyhavn. Chvíli jsem poseděla u vody a sledovala dění okolo. 

Večer jsem zaskočila do Netta pro nějakou večeři a už se jen poflakovala po Nyhavn. 


Osazení pokoje se zase trochu změnilo a já mám nad sebou němku a vedle dva francouze. 

Žádné komentáře:

Okomentovat