pátek 12. července 2019

13.den - Amsterdam (11.7.)

Konečně neprší! Předpověď hlásí kolem 22 stupňů. Po včerejším upršeném dni to bude super. 

Dnešním plánem je najít nápis Iamsterdam...uvidíme, jak se zadaří.

Ráno se všichni probudili tak nějak zároveň kolem deváté. Chtěla jsem vyrazit po desáté, takže jsem tu chvíli využila k sepsání včerejšího příspěvku.

Hned mé první kroky vedly k obědu, tentokrát jsem to vzala zkratkou a pokračovala naší uličkou dál...už takhle ráno stály ve svých okénkách nějaké asiatky. 

Poté už jsem měla jasný cíl muzeum Rijksmuseum, u kterého se nápis nachází. Po asi půl hodině cesty jsem se ocitla na náměstíčku/parku, okolo kterého jsou muzea (Van Gogh, Banksy, Stedelijk...). Prošla jsem to křížem krážem a nápis nikde, a to včera na Instagramu dávali jasný tip. 

Znovu jsem tedy googlila, až jsem se dozvěděla, že nápis existuje už jen v malé verzi na letišti. No nic...chvíli jsem poseděla u vody, podívala se na představení bangladéšských umělců a vyrazila směr park Vondelpark, který je hodně doporučován. 

Chvíli jsem v parku strávila a pak se rozhodla, že chci raději sedět u vody v centru. Různými malými uličkami jsem došla zpět k Damu (hlavní náměstí), koupila si zmrzlinu a sedla si na molo s dalšími x lidmi. 

Tam jsem strávila asi dvě hodiny...na sluníčku bylo krásně. 

Večer jsem ulovila večeři v Albertovi a sedla si s ní na náměstí a pozorovala jsem ruch. Dnes bylo všude moc lidí. Snad ještě víc než v úterý. 


V pátek mě tu čeká poslední den. Ráno v 10 se musím odubytovat a někde si nechat batoh. Ve 20:40 už odjíždím směr Švédsko. :-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat