pondělí 15. července 2019

16.den - Malmö (14.7.)

Ráno nás čekalo vtipné překvapení, když najednou začal hlasitě zvonit budík na posteli, která ještě večer byla prázdná. Z ní se rychle zvedl chlapík, popadl tašku, kšiltovku a zmizel. Z našeho pokoje, který je jen holčičí. Všechny tři jsme se na sebe vyděšeně podívaly a nevěřícně kroutily hlavou. 

Nedalo mi to a chtěla jsem to celé oznámit recepční. Nikdo však na recepci nebyl, tak jsem se rozhodla, že to oznámím, až se vrátím. 

Vyrazila jsem tedy hned kolem deváté do města, chtěla jsem toho stihnout co nejvíc. Nejdříve jsem se vydala směrem k pláži. Prošla jsem přes Královský park. Ty parky tady v Malmö jsou opravdu nádherné. 

Ani ne po půl hodince chůze jsem se už procházela po promenádě. Jen tak pro zajímavost: snad na každé ulici narazíte na veřejné wc - a je zdarma. Z mol, kterých tu pár je, můžete vidět most spojující Kodaň s Malmö. 

Další hezkou zajímavostí je, že se na pláži po celé prázdniny koná akce pro děti - různá stanoviště, vodní atrakce, soutěže - vše zdarma. 

Malmö je opravdu hrdé na svůj švédský původ, všude jsou švédské vlajky. 

Na pláži jsem chvíli poseděla, jenže jsem začínala mít hlad, proto jsem vyrazila směr Lidl. Švédsko je opravdu drahé. Čísla za potraviny jsou stejná jako u nás (jenže pro přepočet ještě musíte udělat 2,5x). Příklad 0,5 Fanta 24 SEK, pohled 15 SEK, sendvič/bageta 54-65 SEK, kafe v kavárně kolem 90 SEK...

Lidl byl u točité věže, kterou jsem také chtěla vidět, takže jsem si odškrtla další věc ze seznamu. Poté jsem se procházela různě po městě, navštívila pár obchodů a posedávala po parku. 

Bylo krásně, takže to dodalo Malmö na úžasnosti. Moc se mi tu líbilo. 

Večer jsem recepční vylíčila celou situaci. Nechápala, jak je to možné. Prohlédla si i na kameře, jak neznámý vstupuje do našeho pokoje. Nedokázala to vysvětlit a velice se omlouvala. Alespoň máme nějakou příhodu a měly jsme téma k hovoru. 


Nezbývalo než jen zabalit a těšit se na přesun do Kodaně. Švédsko rozhodně doporučuji, jen se připravte na ty ceny. 

Žádné komentáře:

Okomentovat