pondělí 1. července 2019

3.den - Krakov (1.7.)

Kolem půl osmé jsem vyrazila zpět na Staré město. Konečně se dalo být venku. Po břehu Visly jsem procházela kolem desítek lidí, kteří posedávali na trávníku. Několik starších pánů hrálo šachy. Na Rynku, již se trochu stmívalo, vysedávali lidé ve venkovních restauracích. 

Došla jsem na Plac Szczepánski, kde jsem poseděla u fontány. Přesně jako u nás, plno dětí do kašny lezlo (i přes velkou ceduli). Ještě jsem poseděla na Rynku a pomalu se parkem vracela zpět k Wawelu, kde se to jen kupilo lidmi. Chvíli po 11 večer jsem došla zpět na pokoj. 

Dnešní plán: Zamek Krolewski a židovská čtvrť Kazimerz

Zdravím, je kolem půl deváté a já píšu z lavičky pod Wawelem. U vody krásně zafukuje - ideální na snídani. Odpoledne mají být bouřky, tak chci stihnout co nejvíc dopoledne a odpoledne někam zalézt. 

Teď ke mně míří dvě starší paní...ukazují na místo na lavičce a něco žvatlají polsky. Pokyvuji, že je volno a odvětím, že neumím polsky. Jedna z dam hned, že teda jak. Hned, jak se dozvěděla můj původ, začala opět polsky, že je to podobné, že jezdí do Prahy... bohužel jsem rozuměla každému třetímu slovu.

...
Na Zamku Królewski na Wawelu jsem strávila něco přes hodinu. Fronty na vstupy byly už takhle brzy ráno obrovské, tak jsem usoudila, že to dnes nemá cenu. Zadarmo máte vstup všude kromě interiérů. Komplex poskytuje krásný výhled na Vislu a město. 

Hned poté mé kroky vedly do židovské čtvrti Kazimerz. Vzala jsem to trošku obklikou a tak jsem se dostala do uliček, které už nejsou moc turisticky osídlené. U kláštera augustiánů jsem si našla potraviny a zakoupila si oběd, se kterým jsem zamířila do parku. Vedro a sluníčko mě vyhnalo na tu nejzažší lavičku, která v parku byla. 

Ve čtvrti Kazimerz najdete synagogy, které jsou schované u menšího náměstíčka (plno restaurací - turisti no). 

Jelikož už jsem pociťovala, že to teplo už dlouho nevydržím, vzala jsem to rovnou zpět k Wawelu. Záchranou byl stánek s čerstvými nápoji. 8 zlotých za limonádu, kterou přímo před Vámi připraví...super. :-) 

V chládku a s výhledem na Vislu a hlavně na dav lidí stojících u lva a čekajících na chrlení ohně jsem si ještě chvíli poseděla, pak už jsem vyrazila rovnou na pokoj. 

Přišla mi varovná sms ohledně silných bouřek a větru kolem 15 a 16 hodiny. Dobrááááá....dám si teda šlofíčka. :D 

Večer, opět až kolem sedmé, vyrazím směr centrum. To už se třeba bude dát i dýchat. 

....
Přes ulici Senatorska jsem došla k Rynku, kde jsem ihned zamířila na večeři. Udělala jsem si malý okruh okolo centra a vrátila se zpět k řece. Konečně se mi povedlo zachytit lva. Nejvtipnější je, jak dav turistů čeká s foťáky na oheň (někdy jednou za pět minut, někdy za deset). 

Dnes se vracím na hostel dříve, chvíli po 10, s výsledkem 15,3 km a 23 269 kroky. :-) Tak zase zítra :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat